Søndagsavisen og OFiR samarbejder om annoncer

Samarbejdet betyder, at alle annoncer, der indrykkes i Søndagsavisen, nu også bringes gratis online på OFiR og vice versa. Målet er at blive Danmarks største medie på jobannoncemarkedet.

Markedsandelen skal fordobles i 2009, når de to søsterselskaber Søndagsavisen og OFiR indleder annoncesamarbejde svarende til, at de to selskaber til sammen skal opnå 40 procent af det danske marked om to år.

"Den største udfordring bliver at få vores 2,4 mio. læsere til at klikke ind på Ofir, og dernæst skal vi have bedre fat i stillingsannoncer fra de højere funktionærer," siger administrerende direktør i Søndagsavisen, Mads Dahl Andersen, til RB-Børsen.

Søndagsavisen vurderer, at der samlet er 1 mia. kr. i spil på det danske stillingsannoncemarked.

OFiR har fra 8. januar 2007 øget antallet af opslåede jobs markant gennem et tættere samarbejde med eksisterende annoncører og nye søgerobotter, der afsøger de største danske virksomheders websites for nyopslåede stillinger.

OFir og avisen Søndagsavisen er begge ejet af koncernen Søndagsavisen A/S. Og med samarbejdet bliver OFiR jobportalen Danmarks største jobportal med 18.000 per dags dato.

Søndagsavisen vil liste de stillinger, der annonceres på OFiR. Det betyder, at Søndagsavisen fremover vil indeholde alle eller næsten alle ledige jobs i Søndagsavisens udgivelsesområder, oplyser Søndagsavisen i en fondsbørsmeddelelse.

Søndagsavisen udvider samtidig sin redaktionelle dækning af karrierestoffet. Og som en del af den nye strategi vil OFiR og Søndagsavisen i 2007 løbende lancere nye funktioner, der gør annoncering og søgning nemmere for virksomheder og jobsøgende.

Søndagsavisen vil i 2007 have et oplag på 2,5 mio. eksemplarer.