Smartguy trækker tilbud i land

For blot en uge siden afleverede Smartguy et endeligt bud på køb af den svenske e-skobutik Brandos. Nu trækker selskabet sit bud tilbage.

Administrerende direktør Nicolai Kærgaard fra Smartguy har trukket et tilbud om køb af svensk internetbutik tilbage. Fold sammen
Læs mere
Foto: Claus Bech
Onlinetøjforretningen Smartguy har trukket sit bud på svenske Brandos tilbage. Det oplyser selskabet i en meddelelse.

Det er ikke mere end godt en uge siden, at Smartguy sendte en fondsbørsmeddelelse ud med beskeden om, at selskabet havde afleveret sit endelige bud på Brandos.



Ifølge selskabet har Smartguy trukket i land på grund af »ikke overholdte betingelser«.

»Det kan hermed oplyses, at betingelserne i det fremsatte tilbud ikke kan overholdes, og Smartguy Group har som følge heraf trukket sig fra det fremsatte købstilbud på 100 procent af aktierne i Brandos,« lyder det i meddelelsen.

Hvad uoverensstemmelserne i nærmere detaljer går ud på fremgår ikke, og det har tirsdag morgen ikke været muligt at få en kommentar fra Smartguy.



Den ambitiøse onlinebutik har en målsætning om hurtigst muligt at nå en omsætning på en milliard, og buddet på Brandos var en del af en del af Smartguys opkøbsstrategi. Set i det lys var den svenske skobutik med en omsætning på omkring 340 millioner (ifølge Dagens Industri) et skridt i den rigtige retning, men nu ser det altså ud til, opkøbet ikke bliver til noget i denne omgang. 



Smartguy hentede for nylig Thomas Wandahl i Telmore. Han afløser fra 1. januar Nicolai Kærgaard i rollen som administrerende direktør. Det succesfulde selskab har formået at tiltrække prominente erhvervsfolk og har blandt andre ejer af Hummel, Christian Stadil, og Niels Mikkelsen, tidligere administrerende direktør i IC Companys, i bestyrelsen. 

Også Bestseller med Anders Holch Povlsen i spidsen er involveret i Smartguy som medejer.