Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Der har ikke været nok gang i købene op til jul på netbutikken Smartguy. Det sker til trods for kampagner om rabatter og andre lokkende tilbud. Dele af omsætningen skal hentes hjem i juleperioden. Men konkurrencen er for stærk og har haft en negativ effekt. Det erkender Smartguy nu.
Derfor melder ledelsen i Smartguy ud, at omsætningen i regnskabsåret 2013/2014 vil lande på et niveau på cirka 477-500 mio. kr. Tidligere har forventningerne ligget på 520-545 mio. kr.
Også resultatforventningerne får et nøk ned. Smartguy regnede med at nå et niveau på 10-20 mio. kr. Det tal ryger nu i minus og forventes at lande på minus 30-20 mio. kr.
Ledelsen forventer ikke, at der vil nå at ske markante ændringer i julesalget. Derfor kommer beslutningen om en nedjustering allerede nu.
Smartguy har den seneste tid sat ind over for udviklingen med en række tiltag. Fra den 1. januar vil en ny mand sætte sig i stolen som administrerende direktør. Det er Thomas Wandahl, der overtager posten i stedet for Nikolai Kærgaard. Derudover er distributionslageret blevet flyttet ud, og der er sat mere fokus på salgs- og marketingområder. Alt sammen skal styrke virksomhedens position på markedet.