Skuffende salg af fladskærme i 2008

Det store trækdyr i radio-/TV-branchen har mistet pusten.

Foto: Scanpix.
Læs mere
Fold sammen
For blot fire måneder siden opjusterede branchens egen organisation, BFE (Branchen Forbrugerelektronik) forventningerne til salget af fladskærms-TV. Det skriver dagbladet Børsen mandag.

Dengang lød forventningen, at det i år ville komme til at ligge cirka 16 pct. over niveauet fra sidste år. Men sådan kommer det ikke til at gå, oplyser BFE-direktør Allen Bugge til Børsen.

Uden at have de endelige tal for hele året, vurderer han, at man lander på nogenlunde samme niveau som sidste år - måske med et lille plus på nogle ganske få procent.

»Lige nu skønner vi, at der ikke bliver tale om nogen særlig vækst,« siger han.

Forventningen dækker dog over et lidt mere nuanceret billede. Som bekendt er priserne på fladskærms-TV faldet drastisk i det seneste par år. Og i de foreløbige tal ser BFE-direktøren en tendens til, at det er de mere ukendte mærker, der har tabt terræn.

I stedet har mange forbrugere så valgt at kaste sig over de mere kendte mærker, skriver Børsen.