Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Flere dages forsinkelser og en knap så luksuriøs fly-oplevelse som forventet, fik tidligere i år svenske Norwegian-passagerer til klage til forbrugermyndighederne.
Her krævede en svensk passager et afslag i billetprisen på ti procent, for ikke at have fløjet med et Dreamliner-fly som ventet, men Sveriges forbrugermyndigheder afgjorte tidligere på ugen, at Norwegian ikke skal give afslag i billetprisen.
Det skriver Check-In.dk.
Norwegian blev dog pålagt af betale kompensation for forsinkelsen, men ellers gav den svenske forbrugerombudsmand flyselskabet medhold i, at der ikke skal gives erstatning for, at kunderne rejste med et andet fly end Dreamlineren.
Også norske og danske passagerer har klaget over ikke at have fløjet med Dreamlineren. I Norge anbefalede Transportklagenævnet sidste år Norwegian at betale en kompensation på ti procent af billetprisen til de skuffede passagerer, mens der i Danmark endnu ikke er kommet en afgørelse.