Skuffede Norwegian-kunder får ikke kompensation

Norwegian-kunder, der er utilfredse med ikke at have fået den såkaldte »Dreamliner-oplevelse«, får ikke erstatning. Det afgør Sveriges forbrugermyndigheder.

Lavprisflyselskabet Norwegian skal ikke betale kompensation til svenske kunder, der mod forventning ikke har fløjet med Dreamliner-flyet. Foto: Brian Bergmann/Scanpix 2013 Fold sammen
Læs mere
Foto: Brian Bergmann

Flere dages forsinkelser og en knap så luksuriøs fly-oplevelse som forventet, fik tidligere i år svenske Norwegian-passagerer til klage til forbrugermyndighederne.

Her krævede en svensk passager et afslag i billetprisen på ti procent, for ikke at have fløjet med et Dreamliner-fly som ventet, men Sveriges forbrugermyndigheder afgjorte tidligere på ugen, at Norwegian ikke skal give afslag i billetprisen.

Det skriver Check-In.dk.

Norwegian blev dog pålagt af betale kompensation for forsinkelsen, men ellers gav den svenske forbrugerombudsmand flyselskabet medhold i, at der ikke skal gives erstatning for, at kunderne rejste med et andet fly end Dreamlineren.

Også norske og danske passagerer har klaget over ikke at have fløjet med Dreamlineren. I Norge anbefalede Transportklagenævnet sidste år Norwegian at betale en kompensation på ti procent af billetprisen til de skuffede passagerer, mens der i Danmark endnu ikke er kommet en afgørelse.