Skaber af modeportal får millioninvestering i ny iværksætterdrøm

Mike Radoor har iværksat sin anden succes efter millionsalget af modeportalen Miinto. Nu er der blevet investeret og pengene skal bruges til at udvide forretningen.

Mike Radoor Fold sammen
Læs mere
Foto: PR Oscar Jettman

Sidste år solgte Mike Radoor sine sidste aktier i Miinto. Modeportalen omsatte i 2015 for mere end 300 millioner kroner. I 2016 investerede Bestseller-direktør Anders Holch Povlsen. Det blev afslutningen for Mike Radoor i det firma, han selv havde startet.

Nu står han bag AdTech-firmaet Ocast, der har skabt en platform hvor aviser, nyhedssites og influencers kan uploade detaljerede informationer om deres målgruppe, statistik og hvilke annonceringsmuligheder som findes. Virksomheden har danske kunder som Politiken, Søndagsavisen og Børsen. Ocast har netop fået en seed-investering på to millioner kroner af venture-firmaet Wellstreet, der er stiftet af tidligere topchefer i det svenske betalingsløsningsselskab Klarna.


»Vi skal bruge pengene in house. De skal hovedsageligt bruges på personale på nogle pladser, hvor der skal noget fart i firmaet. I og med at vi har et business-to-business-produkt, som er meget udviklingstungt, så skal vi også bruge det på udvikling,« siger stifter og administrerende direktør Mike Radoor.

Ocast blev stiftet i 2016 men har altså allerede nu fået en seed-investering på to millioner kroner. Mike Radoor mener, at den hurtige vækst kan skyldes flere ting. Blandt andet tidligere succes.

»Jeg tror, vi er interessante på grund af de bedrifter, vi har opnået på meget kort tid. Vi har en rigtig flot omsætning, og vi har fået opmærksomhed fra nogle store kunder i Norden. Så jeg tror, dem, der går med nu, det er på grund af vores traction, og så tror jeg også at tidligere successer spiller ind. Vi har bevist, at vi ved, hvad det kræver,« siger han.

Som nævnt solgte Mike Radoor i 2016 sine aktier i sit første iværksættereventyr, modeportalen Miinto. Til spørgsmålet om hvorvidt, han nu kan kaldes serieiværksætter og om planen også her er at træde ud, når investorerne byder sig til, siger han:

»Jeg vil sige, at jeg engang troede, at lykken var, når man solgte sin virksomhed. Men det er ikke der, jeg fokuserer i dag. Jeg vil ikke kigge på exit fra starten. Jeg synes mere, det handler om, at man nyder processen og rejsen. Der, hvor jeg satser, det er på at opbygge et fantastisk team og et kanon produkt. At have noget, som jeg synes er fedt at vågne op til hver dag.«

Ocast har i dag 6 fuldtidsansatte og kontor i den svenske hovedstad, Stockholm. Selskabet forventer at nå en omsætning tæt på 10 millioner under 2017. Derudover forventer de global ekspansion, som rækker udover de nordiske lande.