Simpel score-app er nu mere end fire milliarder værd

Det har kun eksisteret to år, men det populære dating-medie Tinder rygtes i amerikanske medier til at være mere end 4 milliarder kroner værd.

Tinder er et af de mest hypede sociale medier, og med blot to år på bagen har appen over 10 millioner brugere, som bliver sat sammen på baggrund af lokation og grundlæggende informationer om de enkelte profiler. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Tinder har gjort mere end en god forretning ud af at matche mennesker over hele verden, og det har fået flere investorer til at bejle til selskabet bag den populære dating-app.

Rygterne om Tinder svirrer konstant i amerikanske medier, som nu skriver, at den amerikanske venturefond Benchmark er klar til at investere i selskabet.

I forbindelse med Benchmarks mulige investering, værdisætter Tinder til ikke mindre end mellem 750 og 1 mia. dollar, svarende til mellem 4,3 og 5,7 milliarder kroner.

Det er kun et par dage siden, at den britiske bank, Barclays, ligeledes estimerede, at Tinder kan være omkring 1 mia. dollar værd for storaktionæren IAC.

Det amerikanske mediekonglomerat, som blandt andet også ejer Pricerunner, har tidligere været en hindring for at rejse kapital udefra, men nu kan der altså være et muligt match.

I et interview med Disrupt SF sagde Tinders administrerende direktør, Sean Rad, at Tinder ikke har rejst kapital udefra endnu, fordi der stadig er kapital at hente hos IAC. Alligevel afviser han ikke interessen for investorer.

»Vi behøver ikke rejse kapital udefra, men det er noget, vi ofte tænker på,« siger han. 

Hvis Tinder skal matches med en ny investor, er Benchmark et oplagt bud. Med Matt Cohler i spidsen, har venturefonden haft succes med investeringer i velkendte digitale selskaber som Instagram og Dropbox, og Matt Cohler har oven i købet en fortid hos Facebook og LinkedIn. 

Tinder er et af de mest hypede sociale medier, og med blot to år på bagen har appen over 10 millioner brugere, som bliver sat sammen på baggrund af lokation og grundlæggende informationer om de enkelte profiler.

Flere medier har tidligere estimeret, at Tinder er endnu mere værd, end den anslåede aktuelle værdi.

Mens Tinder er i gang med at hente kapital, har selskabet på de indre linjer taget afsked med marketingsdirektør Justin Mateen, som er blevet anklaget for seksuelle krænkelser over for en tidligere ansat. Ingen blev holdt ansvarlige i sagen, men det kostede altså alligevel lederen jobbet.