Simcorp: Jagter kunder nye nordamerikanske kunder

Forventningerne til USA og Canada vil være i centrum når it-selskabet Simcorp torsdag inviterer til kapitalmarkedsdag. Ledelsen håber på op til ti nye kunder om året på de vigtige nordamerikanske markeder, hvilket analytiker kalder ambitiøst.

Forventningerne til USA og Canada vil være i centrum når it-selskabet Simcorp torsdag inviterer til kapitalmarkedsdag. Her er det SimCorps Hovedsæde. Fold sammen
Læs mere
Foto: AndersZ

Det skriver Børsen.

Simcorp, der leverer software til pensionsselskaber, banker og fondsforvaltere, har i dag 22 kunder i Nordamerika, svarende til en markedsandel på 5 pct. Sammenlignet med europæiske markeder, hvor andelen ligger på 25-30 pct. i eksempelvis Schweiz og Tyskland ligget selskabet lavt i Nordamerika, og disse markeder er da også et nyt fokusområde for selskabet.

»Hvis vi kan få kan få 100 nye kunder i det nordamerikanske marked over en tiårsperiode, som vi gjorde i Centraleuropa, vil det være fantastisk,« siger topchef i Simcorp, Klaus Holse, til Børsen.

Kundemålet kalder analytiker i ABG Sundal Collier Andrew Carlsen for ambitiøst, hvis man tager den hidtidige kundetilgang i betragtning.

»De seneste par år har Simcorp fået otte til 12 nye kunder om året globalt, hvor et fåtal har været fra USA. Hvis de lykkes med at få ti nye kunder om året fra USA, vil det bidrage med betydelig vækstløft,« siger analytikeren til Børsen.