Sex.dk - succes uden at røre en finger

En af de Internet-adresser, der blev sluppet fri i sidste måned, var Sex.dk. Det har lynhurtigt vist sig som en god forretning for de nye indehavere.

Visse forudsigelige ting er stadig vældigt populære på nettet. Foto: Colourbox Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

For nylig besluttede Cybercity at sælge en bunke Internet-adresser, domæner, som firmaet har ejet siden 1990erne uden at gøre brug af dem.

For eksempel Ferie.dk, Bog.dk og Larsen.dk.

Fælles for domænerne er, at de er så simple og lette at huske, at mange firmaer og organisationer drømmende har ønsket at få fingrene i dem. En af de heldige firmaer er Team-Workers, der købte sig til en stribe brugte domæner fra Cybercity for et ikke offentliggjort beløb.

En af de bedre investeringer er åbenbart domænet Sex.dk.

Det domæne har nærmest været inaktivt i alle de 12 år, Cybercity har siddet på det.

Alligevel er der lynhurtigt kommet aktivitet på siden. De nye ejere fortæller, at der har været 1.500 daglige besøgende, siden siden åbnede for en uge siden. Og indtil videre har ejerne intet gjort for at markedsføre siden, så besøgende er stort set kun kommet fra en indtastning af »sex.dk« i browserens adressefelt.

Domænets navn efterlader ikke megen grund til at forklare indholdet.

Under Cybercitys ejerskab blev de mange mundrette domæner enten brugt til at henvise til teleselskabets egne hjemmesider eller til at sælge lette e-mailadresser til sine Internet-kunder.