Scor kassen på Facebook og Twitter

Hvorfor nøjes med at dele mærkelige quizzer og lommefilosofi, når man kan hjælpe sine virtuelle venner med at skyde papegøjen på aktiemarkedet.

Foto: Twitter.com
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Der er Nordea, der nu tager de sociale netværk i brug for at udbrede kendskabet til bankens onlineinvesteringsredskab. Her kan man frem over dele investeringstips og analyser med sine venner på Facebook og Twitter.

”Der er rigtig mange, særligt amerikanske, virksomheder, der gør det muligt for deres brugere at dele indhold. Der er en tendens til, at det mest er medier og firmaer inden for tech-sektoren, der gør brug af funktionaliteten. Ikke mange banker er kommet med på vognen endnu – og her vil vi gerne være blandt frontløberne,” lyder det i en pressemeddelelse om Nordea Onlineinvestering.dk.

Her peger man på, at private onlineinvesteringer ligesom antallet af brugere på Facebook og Twitter er i kraftig vækst.

"Private investorers interesse for at handle online og søge informationer online er markant stigende, og vi synes, det er oplagt at bruge de to sociale netværk som platform for udbredelse af vores budskaber. Når man læser noget interessant på nettet, som man har lyst til at fortælle videre til venner og bekendte, er de to fora pt. de mest oplagte," lyder det fra seniorstrateg Henrik Drusebjerg.