SBS køber Radio 100

SBS Radio bliver dominerende på landsdækkende kommerciel radio efter købet af New Radio, der blandt andet står bag Radio 100.

Jim Receveur (tv), ny direktør i SBS Radio, og Henrik Ravn (th), adm. direktør for SBS Media. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

SBS Radio, der blandt andet står bag The Voice, Nova FM og POP FM, slår pjalterne sammen med New Radio, der har Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk i kataloget. Dermed ser SBS ud til at stå tilbage med markant dominans på det kommercielle radio-marked.

Som det ser ud i dag, sidder DR på 70 procent af radio-lytterne, men den position vil SBS udfordre med købet af New Radio.

”Med en bred portefølje af radiokanaler – lige fra The Voice til Radio Klassisk - i et og samme mediehus står vi nu langt stærkere rustet til at tage kampen op mod DR og sikre en sund og ligeværdig konkurrence i Danmark. Vi vil udvikle og udvide det kommercielle danske radiomarked. Det er en stor dag for kommerciel radio,” siger Henrik Ravn, adm. direktør for SBS Media.

Jim Receveur, der i dag er direktør i Radio 100, bliver samtidig ny direktør for SBS Radio, mens nuværende direktør Frederik Meyer stopper.

”Jeg glæder mig til at blive en del af SBS Radio. Vi har nu for første gang en markedsstruktur, som gør det muligt at drive kommerciel radio på fornuftige vilkår i Danmark. Radio er et stærkt reklamemedie, som har de bedste forudsætninger for at tage markedsandele fra andre mediegrupper. Samtidig står SBS Radio nu godt rustet til at tage kampen op mod DR,” siger Jim Receveur.

Efter opkøbet vil SBS Radios radiostationer nå ud til mere end 2,2 mio. danskere hver uge.