Saxo Bank jagter milliarder på salg af handelsplatform

Saxo Bank sigter efter at fordoble sine indtægter på salg af handelsplatformen Saxo Trader over de næste fem år med en stribe nye partnerskaber, skriver dagbladet Børsen.

Søren Kyhl Fold sammen
Læs mere

Salg til eksterne kunder står allerede for 25 pct. af Saxo Banks toplinje, men driftsdirektør Søren Kyhl spår, at den andel vil stige betragteligt over de næste fem år.

»Et godt bud er, at halvdelen af vores indtægter vil komme fra partneraftaler. Vi er overbeviste om, at den næste disruptive faktor inden for finanssektoren er samarbejder og partnerskaber,« siger Søren Kyhl til Børsen, og peger desuden på Nordeas skifte til Mobilepay, som værende indikator for et ændret miljø indenfor samarbejde.

Siden Saxo Bank i 2001 sprang ud af Lars Seiers fondsmæglerfirma Midas, har den fået 120 partnere verden over, som betaler for at anvende Saxos platform. I Norden er Saxo Bank fortsat en mindre spiller med kun én enkelt partner, men Søren Kyhl beretter om massiv efterspørgsel og forventninger om en snarlig aftale med en nordisk storbank, skriver Børsen.