SAS-kampagne får international ros

Det britiske marketing-site cmdglobal.com har valgt SAS’s Facebook-realaterede kampagne ”Globe of Fortune” som Ugens Kampagne.

Foto: www.sasglobeoffortune.com
Drej på online-globussen, vælg en tilfældig Facebook-ven, fortæl, hvorfor netop I to fortjener netop den rejse – og få de to flybilletter gratis af SAS.

Det er i al sin enkelthed essensen i den online-kampagne, som det skandinaviske luftfartsselskab har kørende i øjeblikket, og som netop nu er udvalgt som ”Ugens Kampagne” af det britiske marketing-site CMDglobal.com.

Kampagnen, som Crispin Porter+ Bogusky står bag, har blandt andet til formål at promovere selskabets aktuelle udbud af 650.000 billige flybilletter til destinationer verden over.

”Globe of Fortune” som kampagnen hedder, er kreeret i et samarbejde med Facebook, og pointen er, at man på sasglobeoffortune.com vælger den lufthavn, man vil flyve fra, drejer på den elektroniske globus, som så vælger en tilfældig destination. Herefter popper en rude op, hvor man går ind på sin Facebook-profil, og her vælges (også tilfældigt) en potentiel rejsepartner.

Er man tilfreds med destination – og rejsepartner – skal man i gang med at argumentere for, hvorfor man mener, at man selv og Facbook-partneren fortjener to gratis billetter.

Lyder kombinationen på Tromsø og svigermor, og det måske ikke lige er det, man drømmer om, har man i alt 10 forsøg med den virtuelle globus.

Kampagnen kører indtil slutningen af denne måned, og SAS uddeler 100 gange to billetter til de heldige.