SAS går med store outsourcingplaner

SAS' flytning af fly til mindre produktionsselskaber kan tage fart i de kommende år. Det skriver branchesitet Check-in.dk, der har fået adgang til et internt notat fra SAS.

Foto: Henning Bagger.
Læs mere
Fold sammen

SAS' flytning af fly til mindre produktionsselskaber kan tage fart i de kommende år. Det skriver branchesitet Check-in.dk, der har fået adgang til et internt notat fra SAS.

Det skandinaviske flyselskab har begyndt manøvren med købet af Cimber og planen om at flytte alle fly med 120 sæder eller derunder over i eksterne produktionsselskaber som Cimber, det finske datterselskab Blue1 og danske Jet Time.

Men også fly på op til 150 sæder kan også blive inddraget i planerne, skriver Check-in.dk med henvisning til notatet. Bliver det ført ud i livet, vil det betyde endnu 61 outsourcede fly, og at op mod halvdelen af SAS' flåde dermed er placeret i andre selskaber.

Pressechef Trine Kromann-Mikkelsen siger dog til Check-in.dk, at der ikke i øjeblikket er planer om at outsource fly med flere end 120 sæder.