SAS får tre nye Eurobonus-medlemmer i minuttet

Medlemmerne vælter ind i SAS' bonusklub, der siden august er vokset med 200.000 medlemmer.

Foto: Nils Meilvang. SAS' bonusklub Eurobonus har siden august fået 200.000 nye medlemmer. Det svarer til et nyt medlem hvert 20. sekund.
Læs mere
Fold sammen

Der er gang i tælleapparatet i SAS' bonusklub, Eurobonus. I august kunne Eurobonus fejre medlem nummer fire million, og siden da er antallet vokset med fem procent til 4,2 millioner, fortæller koncerndirektør Lars Sandahl Sørensen.

200.000 nye medlemmer svarer til et nyt medlem hvert tyvende sekund, døgnet rundt lige siden.

»Vores strategi er at arbejde bedst muligt for de frekvente rejsende i Skandinavien. Altså både dem, der kommer herfra og rejser ud, og dem, der kommer fra udlandet og rejser hertil. Vi skal have en dialog med dem, om at gøre livet lettere og bedre, og det er alt sammen forankret i Eurobonus. Det er unikt, at vi har 4,2 millioner medlemmer i programmet. Det er helt vildt stort i et skandinavisk perspektiv,« siger Lars Sandahl Sørensen.

Oprindeligt havde SAS en målsætning om at nå fem millioner medlemmer af Eurobonus i år, men den ambition blev skrottet tidligere på året. Hvis den nuværende medlemstilstrømning forsætter i samme tempo, når de målet om de fem millioner medlemmer den 5. april 2016. I SAS' hedeste drøm vil alle indbyggere i Skandinavien med den nuværende tilvækst være medlemmer den 1. november 2025.

SAS-chefen fortæller, at ikke nok med at Eurobonus-medlemmerne strømmer til, de rejser også oftere med SAS. Det skyldes ifølge SAS-direktøren at flyselskabet er lykkedes med at kombinere punktlighed med selvbetjening.

»Det er ikke noget, vi tager for givet, men noget vi arbejder med hele tiden. Vi ved, at det er vigtigt at skabe værdi med programmet, og et væsentligt element er, at folk skal kunne bruge deres point til noget. Det har tidligere været et kritikpunkt, men nu har vi gjort det endnu lettere at bruge point som betalingsmiddel ikke bare til flyrejser, men til mange forskellige ting,« fortæller koncerndirektøren.

SAS har for nyligt lanceret en række muligheder for at bruge Eurobonus-point til alt fra hotelophold til onlineindkøb af tøj, sko og stegepander. De har også lanceret debitkortet Travelcash, som man kan tilknytte sit Eurobonus-kort og tanke op med udenlandsk valuta inden afrejsen.

»Vi har kastet os ud i meget store investeringer for hele tiden at forbedre og udvikle vores produkt. Det gælder blandt andet investeringer i automatisering og app-udvikling fra hele kæden fra man ønsker at booke en billet til man sidder i flyet. Vi bruger store beløb på at gøre det så enkelt som muligt,« forklarer koncerndirektøren:

»Det lyder til bagvendt, men vores erfaring er, at jo mere kunderne kan gøre selv, jo mere fantastisk synes de, servicen er.«