SAS Danmark ansætter ny marketingchef

Fra 1. september er 38-årige Christian Linnelyst ansat som SAS Danmarks nye marketingchef. Han bliver ansvarlig for områderne: marketing, sponsorships og EuroBonus.

Christian Linnelyst kommer fra en stilling som nordisk planlægningschef i TrygVesta og har tidligere arbejdet for Song Networks, Telia og Statoil.

Han er cand. merc. i international afsætning og har de seneste 13 år arbejdet med markedsføring primært med B-t-B og CRM som fokus. "Med ansættelsen af Christian Linnelyst styrker SAS Danmark sine kompetencer indenfor marketing. I SAS Danmark skal Christian deltage i arbejdet med at tilpasse tilbuddet til de forskellige kundegrupper endnu bedre. Dertil kommer udviklingen af en endnu tættere dialog med de mest loyale rejsende via EuroBonus-systemet og direct marketing. Og ikke mindst skal Christian medvirke til yderligere at styrke SAS' brand i Skandinavien," siger salgs- og marketingdirektør Lars Bording i en pressemeddelelse. Christian Linnelyst underviser desuden cand. merc’ere i relationsmarkedsføring på Copenhagen Business School og udfører bestyrelsesarbejde for DM-klubben under Dansk Marketing Forum.