Sarkastisk protest mod Danske Bank breder sig på Facebook

En kunde hos Danske Bank efterligner norske Torbjørn og forlader banken på Facebook på humoristisk vis.

Foto: Brian Bergmann
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det var det bedste halvår siden finanskrisen, som Danske Bank i går kunne fremvise. De præsenterede en fremgang på 20 pct. i forhold til samme periode sidste år, men meldte samtidig ud, at de ville lukke mellem 60-70 filialer allerede i 2012.

Det har en af deres - tidligere - kunder bidt mærke i og giver nu tilbage på Facebook, hvor han undskylder for sin "grove" opførsel. Han skriver:

"Jeg kan forstå på dagens resultat, at I slet ikke tjener penge nok, og at strategien til bedre indtjening går ud på at nedlægge filialer, hæve renterne samt flytte de eksisterende filialer væk fra gadeplan, så folk ikke bare sådan går ind til jer. Som kunde har jeg åbenbart været med til at skabe det dårlige resultat - det er jeg ked af!" formulerer Carsten Worsøe og fortsætter:

"Men nu hvor jeg ved, hvor slemt det er med kunder, kan jeg ikke have det på min samvittighed længere. Derfor opsiger jeg hermed min sidste tilbageværende konto. Jeg håber I kan finde overskud til at overføre rest-saldoen til min konto i Sparekassen Hobro uden beregning. Hvis det mod forventning koster et gebyr, vil jeg gerne kontaktes, så jeg personligt kan afhente beløbet. Venligst - og undskyld!" slutter han beskeden.

Se Facebook-tråden her (eksternt link)

Hans afsked til banken er på nuværende tidspunkt blevet delt 389 gange, mens 1.293 "synes godt om". Den bare 12 timer gamle besked har også fået adskillige kommentarer med på vejen, hvoraf én lyder "please, lad os dele den, så laver vi en "Telenor" på dem!".



Beskeden har muligvis hentet inspiration fra en netop tidligere kunde hos Telenor, der har sendt telefirmaet ud i noget af et stormvejr på de sociale medier, efter han smed en lignende besked op på Facebook for nogle dage siden. Efterfølgende spredte den sig med lynets hast og opnåede til sidst flere "likes" end selve Telenor-siden.



Danske Bank begrundede blandt andet filiallukninger med, at det, der var brug for, var rådgivningsfilialer. Deres kunder skal desuden i stigende grad ordne tingene hjemmefra via netbank, hvilket de allerede har taget godt imod. Ifølge bankens egne undersøgelser, så er kunderne meget tilfredse med Danske Bank.