Sangerinde og mediebosser sælger brugt tøj på iPhone

Kendte mediefolk er gået sammen om at etablere en helt ny virksomhed, der vil sælge vintage og second hand tøj via en app.

Pernille Rosendahl er partner med blandt andre Kenneth Plummer i Anywear. Fold sammen
Læs mere
Foto: Torben Christensen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Fra i dag kan en ny app hentes i App-store, der gør det muligt for danskere med en veludviklet garderobe at købe og sælge tøj.

Anywear lancerer i dag en platform for salg af vintage- og second hand-tøj mellem brugerne af platformen, som både er et website og en iPhone-app. Anywear er fra begyndelsen tænkt som en mobil platform.

Bag virksomheden står tre kendte navne fra den danske mediebranche. Administrerende direktør er Jens-Otto Paludan, som var direktør for Universal Music Danmark fra 1994-2007, og bestyrelsesformand er Kenneth Plummer, tidligere generaldirektør i DR og administrerende direktør for filmselskabet M2FILM. De to grundlagde virksomheden sidste år, og efterfølgende er sangerinden og tidligere X Factor-dommer Pernille Rosendahl trådt til som partner.

Ifølge ledelsen er konceptet for Anywear skabt gennem en designproces, der har involveret dialog og workshops med trendsættere som f.eks. Emil Thorup, brugere, mediefolk, modebloggere og webdesignere.

"Både vores ejerkreds og medarbejderstab er sammensat af 100 pct. dedikerede ildsjæle og visionære stilikoner, der enten er topeksperter indenfor deres felt, eller har evnen til at tænke ud af boksen. Det er fantastisk berigende at arbejde tæt sammen med dygtige og visionære mennesker, der brænder for deres område, og jeg er derfor i dag både kolossalt stolt og taknemmelig for det, vi har skabt sammen, siger Jens-Otto Paludan.

Pernille Rosendahl har haft en tæt tilknytning til modebranchen i årevis, og derfor finder hun det naturligt at få en professionel relation til branchen.

”Den digitale udvikling sker som bekendt i et rasende tempo, og det betyder, at der hele tiden åbner sig nye spændende muligheder – både i et forbruger- og forretningsmæssigt perspektiv. Jeg har altid haft en passion for mode, og derfor var det helt naturligt for mig at blive partner i Anywear, siger Pernille Rosendahl.