Samsung vil sælge 35 mio. TV i 2010

TV-seerne skal vælge Samsung, og det skal de gøre 35 millioner gange i 2010.

Samsung forventer fortsat fremgang i fladskærmssalget i 2010 og håber, at det nye 3D-TV kan trække. Foto: Mario Anzuoni, Reuters/Scanpix Fold sammen
Læs mere
Den sydkoreanske elektronikgigant har sat sig som mål at sælge 35 millioner LCD-fladskærmsfjernsyn i år, heriblandt 10 millioner af LED-modellen, hvor små baggrundslysdioder sikrer et skarpere billede og et lavere strømforbrug. Derudover skal der sælges fire millioner plasmaskærme.

Analytikere mener, at det samlet set vil være en vækst på 30 procent i foorhold til 2009, som Samsung endnu ikke har offentliggjort tal for.

LED-TV-apparater udgør mere end ti procent af Samsungs samlede LCD-salg i 2009.

Samsung offentliggjorde også på Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas - verdens største messe for forbrugerelektronik - verdens første HDTV-programbutik, hvor man kan købe og hente softwareprogrammer fra nyheder og spil til Twitter og Blockbuster-filmleje på udvalgte Samsung-modeller. Th.