Samarbejde mellem Gyldendal og Berlingske om business-bøger

Nyt samarbejde giver Berlingske abonnenter adgang til flere hundrede business-bøger på Gyldendals e-bogs portal readybooks.dk. Erhvervsrelaterede bøger fra Berlingske udkommer fremover i et samarbejde med Gyldendal Business.

Abonnenter på Berlingske kan nu glæde sig til at få adgang på særligt fordelagtige vilkår til flere hundrede erhvervsrelaterede bøger på Gyldendal Business e-bogsportalen - www.readybooks.dk.

Det er resultatet af et nyt samarbejde mellem forlaget Gyldendal og Berlingske om erhvervsbøger. Titlerne på readybooks.dk er superaktuelle og kan f.eks. være et portræt af en af landets store virksomheder, handle om ledelse og ledelsesteorier eller kundeforståelse. Bøgerne er inddelt i kategorier som f.eks.: forandringsledelse, salg og marketing, familie og sundhed, personlig udvikling, biografier, kommunikation og offentlig ledelse.

Forfatterne er blandt de dygtigste på deres felt og omfatter bl.a. Lars Tvede, Thomas Larsen, Christian Stadil, Kresten Schultz Jørgensen, Steen Hildebrandt, Michael Christiansen, Kurt Klaudi Klausen, Birgitte Erhardtsen, Morten Albæk, Svend Brinkmann, Helle Hedegaard Hein, Thomas Milsted  og Torben Ballegaard. Bøgerne er uploadet så de kan læses enten direkte på telefon, via tablet eller Mac/PC. Man kan downloade Readybooks som app eller læse direkte fra portalen, der fungerer lidt efter samme princip som det populære Netflix. F.eks. kan man altid se, hvad man har læst, og hvor man er kommet til i bøgerne.

Det nye partnerskab betyder også, at erhvervsrelaterede bogudgivelser fra Berlingske fremover vil udkomme i et samarbejde med Gyldendal Business. Når en række tekniske detaljer er på plads forventes samarbejdet lanceret i løbet af første kvartal 2015.

Koncernchef for Berlingske Media og ansvarshavende chefredaktør for Berlingske, Lisbeth Knudsen, er glad for at kunne give de erhvervsinteresserede læsere noget ekstra og på en moderne digital måde, som passer godt til virksomhedens andre digitale tilbud.

“Nu kommer vi til digitalt at kunne tilbyde både de korte business-nyheder, længere indbliksartikler, specialstof fra forskellige brancher, singler på Businessområdet  og det helt lange format, bogen, samt vores nye on demand tv-kanal i samarbejde med TV2.  Vores businesslæsere er dedikerede og efterspørger kvalitet, når de skal have indblik eller udvide deres horisont. Gyldendals businessudgivelser har et højt niveau, som vi mener passer perfekt til vores læsere”, siger hun.

For Gyldendal Business er der også en klar fordel forbundet med aftalen. Forlaget når via Berlingskes læsere ud til en stor, bred og relevant målgruppe.

“Vi er sikre på, at Berlingskes læsere er en helt rigtig målgruppe for os. Vi ved jo med sikkerhed, at de er meget interesserede i erhvervsstof. Samtidig ved vi også, at der er rigtigt mange af dem, som er rutinerede digitale brugere, der sætter pris på at have adgang til deres læsestof uanset, hvor de befinder sig,” siger Lise Nestelsø, direktør for Gyldendal Nonfiktion og Gyldendal Business.