Salget af Eli Lillys bedst sælgende insulin skuffer

Amerikanske Eli Lilly, der er en stor konkurrent til Novo Nordisk på insulinmarkedet, leverede lav encifret vækst i salget af sit bedst sælgende insulin, Humalog, i andet kvartal. Salget ligger under markedets forventninger.

Foto: RALPH ORLOWSKI. - Salget i USA var relativt fladt og udgjorde 351,9 mio. dollar, drevet af lavere effektive nettosalgspriser, hvilket blev opvejet af øgede volumener, forklarer Eli Lilly.
Læs mere
Fold sammen

Omsætningen af Humalog steg med 2 pct. til 628,6 mio. dollar på verdensplan - påvirket af en flad salgsudvikling i USA. Det var noget værre end de 651,2 mio. dollar, som analytikerne havde forudset ifølge Bloomberg News.

- Salget i USA var relativt fladt og udgjorde 351,9 mio. dollar, drevet af lavere effektive nettosalgspriser, hvilket blev opvejet af øgede volumener, forklarer Eli Lilly.

Uden for USA steg salget af Humalog med 7 pct. til 276,7 mio. dollar drevet af øgede volumener, men under negativ indflydelse af valutakursudviklingen og lavere priser.

Salget af Eli Lillys humane insulin, Humulin, steg med 8 pct. til 327,5 mio. dollar, efter en stigning i USA på 11 pct. drevet af højere priser, hvilket opvejede lavere efterspørgsel. Uden for USA steg omsætningen med 5 pct. Konsensus var et salg af Humulin på 311 mio. dollar.