Ryanair henter lobbyist

Ryanair hyrer nu en Uber-mand til at påvirke EU-institutionerne og de europæiske myndigheder i en positiv retning for flyselskabet.

I kampen om at ændre sit udskædte image hyrer Ryanair nu cheflobbyist fra Uber. (PR-foto, Ryanair)
Læs mere
Fold sammen

Lavprisflyselskabet Ryanair er ved at ændre sit udskældte image. Mange forbinder formentligt Ryaniar med stridighederne om lave lønninger, mens Ryanair selv beskriver sig som Europas mest populære flyselskab. Til omdømme-ændringen har de hyret en tidligere Uber-ansat, som skal tiltræde i stillingen som cheflobbyist.

Cristian Samoilovich hedder manden, der skal ændre folks førstehåndsopfattelse af Ryanair. Det er første gang nogensinde, at Ryanair ansætter en cheflobbyist.

Cristian Samoilovich skal være ansvarlig for Ryanairs samarbejde med EU-institutioner og europæiske myndigheder. En smule erfaring har han da også allerede fra en anden massivt omtalt virksomhed. Han kommer nemlig fra Uber, hvor han var ansvarlig for selskabets aktiviteter i Europa.

Erfaring fra luftfartsbranchen tager han da også med sig videre til Ryanair, da han tidligere har besiddet stillinger i Boeing og Airbus.

Ryanair’s juridske chef, Juliusz Komorek, er da også glad for rekrutteringen.

»Vi er meget tilfredse med at udnævne Cristian Samoilovich som vores cheflobbyist. Hans omfattende erfaring og viden vil være en nøglefaktor for Ryanair, da vi fortsætter med at arbejde med EU for at øge konkurrencen i den europæiske luftfartsindustri.«

Selv udtaler Cristian Samoilovich, at han har sagt ja til jobbet, fordi:

»Det er en spændende tid for Ryanair, der har planer om omfattende vækst. Jeg ser frem til at arbejde tæt sammen med EU og de europæiske myndigheder om at levere endnu flere valgmuligheder og lave billetpriser til kunderne.«