Rockwool: Uden vanskelige markeder kunne salget have været højere

På trods af en række vanskelige markeder har Rockwool i fjerde kvartal 2016 leveret en salgsvækst på 1,9 pct. i lokal valuta, mens det for fjerde kvartal isoleret endte med en vækst på 0,8 pct.

Arkivfoto. På trods af en række vanskelige markeder har Rockwool i fjerde kvartal 2016 leveret en salgsvækst på 1,9 pct. i lokal valuta, mens det for fjerde kvartal isoleret endte med en vækst på 0,8 pct. Fold sammen
Læs mere
Foto: Søren Bidstrup

Det er generelt tilfredsstillende med tanke på fortsat modvind i Rusland og faldende omsætning i isoleringsdivisionen, Insulation, fortæller administrerende direktør Jens Birgersson oven på fredagens regnskab for fjerde kvartal af 2016.

»Jeg er meget tilfreds med fjerde kvartal. Det er et stærkt resultat og med en stærk toplinje i et marked, der ikke har været nemt.«

»På trods af det opnår vi en salgsvækst på 0,8 pct. i kvartalet og 1,9 pct. for helåret. Hvis vi ikke havde haft vanskeligheder på det russiske marked og markedet for teknisk isolering, så kunne vi formentlig have føjet 1-1,5 pct. til salgsvæksten. Så det er meget positivt,« siger Jens Birgersson.