Resultatfremgang for "hemmeligt" reklamebureau

Det Berlingske Media-ejede reklamebureau Marketsquare er ved at vokse sig stort. 2014-regnskabet vidner om pæn fremgang på resultatsiden.

Her et foto fra en af Marketssquares kampagne for Colosseum-megastore. Fold sammen
Læs mere

Danmarks hemmelige reklamebureau. Så beskedent betegner administrerende direktør Jens Trane-Møller selv sit bureau Marketsquare, som netop har offentliggjort regnskabstal for 2014.

Der er dog ikke noget beskedent over den fremgang, som reklamebureauet, der er ejet af Berlingske Media, har fremvist i det forgangne år. Bruttofortjenesten er steget syv procent til 27 millioner kroner, mens resultatet før skat næsten er fordoblet til seks millioner kroner.

I det hele taget taler direktøren positivt om udsigterne, og bureauet er da også i en periode, hvor den tager nye opgaver ind og hyrer nye folk. Det ændrer dog ikke ved, at Jens Trane-Møller mener, at Marketsquare er lidt overset i branchen.

»Vi er udmærket klar over, at vi er Danmarks »hemmelige« bureau. På trods af, at vi er blandt de 10-15 største herhjemme, er det forbavsende få i branchen, der rent faktisk kender os,« siger han i en pressemeddelelse.

Der har været fart på i 2014, og Jens Trane-Møller håber nu, at han kan få plads til at arbejde mere på at gøre Marketsquare-navnet mere kendt i branchen.

»Vi har haft vanvittigt travlt i 2014 og har fokuseret stenhårdt på at betjene både nye og eksisterende kunder optimalt,« siger han i meddelelsen og tilføjer:

»Derudover har vi også gennemført en intern strategiproces, hvor vi har skærpet vores fokus på retail, shopper marketing og activation. Strategiarbejdet har resulteret i en række indsatsområder for de kommende år, og et af dem er helt bestemt at få højnet kendskabet til Marketsquare.«

Marketsquare har selvsagt en del opgaver for sin ejer, Berlingske Media, men en meget stor del af forretningen ligger uden for mediehusets område.