Rekordsalg i Apples App Store

Apple har i 2014 oplevet en stigning på 50 pct. i salg af apps til iPhone og iPads fra 2013 og sætter dermed rekord.

Foto: JUSTIN SULLIVAN
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Salg i App Store slog flere salgsrekorder omkring nytår i stedet for som vanligt ved juletid, hvilket tyder på større vækst i de asiatiske markeder. Det skriver Financial Times.

- Dette år startede vældig godt ud efter et rekordsættende år for App Store og vores udviklerfællesskab, bemærker Eddy Cue, der er Apples senior visepræsident for internet software og services, til Financial Times.

I september 2014 kom ti pct. af selskabets omsætning fra digitalt indhold og services, hvilket er 9 pct. mere end i 2013. Selvom hovedparten af Apples salg er i hardware, indtjenes der langt højere margin i salg fra App Store og Itunes. I Kina indførtes desuden nye behandlingsmuligheder, så en større del af verdens største mobilmarked kunne nås.

Den vedvarende succes Apple har med App Store hører til en af firmaets konkukurrencefordele over for de smartphone-producenter, der bruger Googles software og services.

Dog så Apple et fald i musikdownloads fra Itunes, og firmaet forbereder en ny musikservice i samarbejde med Beats Musik, som Apple opkøbte sidste år.