Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Salg i App Store slog flere salgsrekorder omkring nytår i stedet for som vanligt ved juletid, hvilket tyder på større vækst i de asiatiske markeder. Det skriver Financial Times.
- Dette år startede vældig godt ud efter et rekordsættende år for App Store og vores udviklerfællesskab, bemærker Eddy Cue, der er Apples senior visepræsident for internet software og services, til Financial Times.
I september 2014 kom ti pct. af selskabets omsætning fra digitalt indhold og services, hvilket er 9 pct. mere end i 2013. Selvom hovedparten af Apples salg er i hardware, indtjenes der langt højere margin i salg fra App Store og Itunes. I Kina indførtes desuden nye behandlingsmuligheder, så en større del af verdens største mobilmarked kunne nås.
Den vedvarende succes Apple har med App Store hører til en af firmaets konkukurrencefordele over for de smartphone-producenter, der bruger Googles software og services.
Dog så Apple et fald i musikdownloads fra Itunes, og firmaet forbereder en ny musikservice i samarbejde med Beats Musik, som Apple opkøbte sidste år.