Rejseselskab står med kæmperegning efter fejlbehæftet rådgivning: »Der føler man sig godt og grundigt snydt«

Alexander Søderberg, direktør i rejseselskabet USA Tours, er en af de mange rejseselskabsejere, der nu skal tilbagebetale for meget modtaget statsstøtte efter fejlagtig rådgivning fra Rejsegarantifonden. Og problemet er ikke blot, at selskabet ikke længere har pengene.

Alexander Søderberg, direktør og rejsearrangør i USA Tours, er en af mange i branchen, der står i en situation, hvor man har budgetteret med penge, man fik at vide, man kunne beholde, men som nu skal betales tilbage. Efter et år uden indtægter er det penge, man ikke længere har, siger han. Mathias Svold

Der lægges ikke fingre imellem, når man i mange rejseselskaber skal beskrive den følelse, man står med, et år efter coronakrisens indtog.

Især ikke nu, hvor det er kommet frem, at branchen skal betale et kæmpebeløb i coronatilskud tilbage til Rejsegarantifonden, der har stået for at administrere hjælpepakker til rejsebureauerne.