Regn af kritik over Waterfront

Kollega fra branchen kalder Waterfronts ansættelse af Lars Abild for »lyssky« og »udspekuleret«.

Foto: Kristian Brasen. Business portrætter. Til Intern brug%21 Lars Abild
Læs mere
Fold sammen

Under overskriften »Waterfront: Et firma med røven i vandskorpen« retter kommunikationsrådgiver Joachim Sperling fra Joachim Sperling Forretningsudvikling og Kommunikation Aps et skarpt angreb mod kollegerne i Waterfront.

»Waterfront blev i nyhederne omtalt som »et af Danmarks førende«. Lad det være sagt med det samme: Det er Waterfront ikke,« skriver han på sitet Kommunikationsforum.

Joachim Sperling peger på, at Waterfronts hjemmeside hverken fortæller om kunder eller medarbejdere, og at bureauets regnskab afslører, at der ikke er egenkapital eller indtjening af betydning.

»Et årsresultat på godt 400.000 kroner er jo ingenting, og deres egenkapital er præcis forskellen på deres gæld og værdisætningen af den ejendom, de bor i,« siger han.

Waterfront, som ledes af administrerende direktør Lars Poulsen, er vanskelig at kigge i kortene. Selskabet angiver ikke sin omsætning, men blot en bruttofortjeneste, som i 2011 lå på 6,6 millioner kroner. DSB har tilsyneladende været en af de større kunder.

Statsbanerne oplyste i sommer via journalist Lars Abilds aktindsigtsbegæring, som Berlingske har set, at DSB lagde henholdsvis 1,9, 2,6, 2,5 og 0,9 millioner kroner i årene 2009, 2010, 2011 og 2012.

Hvor stor en del af pengene, der er gået til at beskæftige Lars Abild med at skrive artikler om alt andet end DSB, er uvist. Men det er noget af det, som DSBs advokatundersøgelse skal vise, siger DSB-chef Jesper Lok. Han oplyser, at han ikke ved, hvad det er for rådgivning, Waterfront har ydet DSB. B