Procter & Gamble lander tæt på forventningerne

Procter & Gamble, der producerer og markedsfører en stribe af forbrugsvarer, blandt andet Pampers bleer, kom ud af første kvartal af selskabets skæve regnskabsår med et regnskab, der ligger meget tæt op af analytikernes forventninger.

Arkivfoto: Procter & Gamble producerer og markedsfører blandt andet Pampers bleer. Fold sammen
Læs mere
Foto: Rick Wilking

Omsætningen landede på 16,65 mia. dollar, en spids lavere end analytikernes estimater på 16,69 mia. dollar. Samlet set leverede P&G en salgsvækst på 1 pct. organisk, særligt drevet af vækst i skønshedsprodukter på 5 pct.

Kerneresultatet per aktie udgjorde 1,09 dollar, og sneg sig lige nøjagtig over analytikernes estimat på 1,08 dollar.

»Vi leverede organisk salgsvækst i et decelererende globalt marked og med et relativt stærkt sammenligningsgrundlag. Markedsandelen forbedres fortsat, og flere af vores vigtigste brands og lande vokser eller holder fast i deres markedsandel,« skriver administrerende direktør, David Taylor, i regnskabet.