Privatkunder i SEB føler sig chikaneret

"Jeg synes ikke, SEB opfører sig ordentligt. De har sagt, at de ikke længere vil bruge tid på mig, fordi de af strategiske årsager er ved at lukke ned i Danmark," siger kunde i SEB.

Utilfredsheden ulmer blandt kunder og medarbejdere i SEB's danske filialer, efter den svenske storbank for nylig skiftede strategi og besluttede at koncentrere sig om velhavere frem for almindelige privatkunder i Danmark, skriver Børsen.

Selv om bankens ledelse forsikrer, at de nuværende kunder vil få nøjagtig den samme betjening som før, er indtrykket noget anderledes hos flere af SEB's kunder, som dagbladet Børsen har været i kontakt med.

Flere kunder karakteriserer den behandling, de har fået af banken siden strategiskiftet, som noget nær chikane.

"Jeg synes ikke, SEB opfører sig ordentligt. De har sagt, at de ikke længere vil bruge tid på mig, fordi de af strategiske årsager er ved at lukke ned i Danmark," siger Peter Johannesson, der har været kunde hos SEB i et par år, og fortsætter:

"Det er under al kritik og meget frustrerende, fordi jeg forventer at have en bank, som jeg kan samarbejde med."

Kilde: Børsen