Prisvindende bureau åbner i Danmark

To danske designere skal nu stå i spidsen for det globale designbureau Pearlfisher i Danmark. Formålet med at åbne i Danmark er at komme tættere på de nordiske brands og kunder som Froosh, Arla og Lantmännen.

Jonathan Ford (forrest) med et udsnit af staben i designbureauet Pearlfisher. Foto: PR Fold sammen
Læs mere
Foto: PR-foto: Pearlfisher

Det verdenskendte designbureau Pearlfisher åbner nu en afdeling i Danmark. Bureauet, kan bl.a. skrive guld fra VM i reklame, Cannes lions, og talrige andre priser ved verdens største designawards på CVet.

Hidtil har bureauet opereret i London og New York, men nu allierer de sig altså med en stribe prominente danske designere, under ledelse af Jesper von Wieding og David Ramskov, og etablerer et tværfagligt designteam i København.

Hos Pearlfisher ser man frem til at udvide kontakten til nogle af verdens mest attraktive brands og relationerne til nordiske kunder som Froosh, Arla, Interflora og Lantmännen.

Hjem til Skandinavien

»Hos Pearlfisher er vi stolte af vores design og vores evne til at opbygge vellykkede langsigtede relationer. Vi tror på, at når de to ting forenes, sker der noget utroligt specielt. Jesper von Wieding, der vil stå i spidsen for det nye team, er en talentfuld og passioneret designer samt en nær personlig ven af Pearlfisher og mig,« siger Jonathan Ford, Pearlfishers grundlægger, partner og chefdesigner.

»Vi føler, at det rette tidspunkt er kommet til at udvide vores venskab til et mere formelt arbejdsforhold og etablere et nyt team i Norden for det arbejde, som Pearlfisher er så kendt for,« fortsætter han.

Men hvorfor ikke tage chancen i de spirende økonomier rundt omkring i verden?

»Mens andre designbureauer ser frem til at åbne i Østen og Amerika, er vi begejstrede for at tage dette uventede skridt til et nyt hjem i Skandinavien – et af de mest velansete centre for fortræffeligt design,« siger Jonathan Ford.

Rutinerede kræfter i spidsen

Jesper von Wieding bliver strategisk kreativ direktør for Pearlfisher herhjemme. Han er en præmieret designer med mere end 25 års erfaring i branchen, hvor han har arbejdet med nogle af verdens førende brands og bureauer.

Han er også medlem af bestyrelsen af brancheorganisationen for danske designvirksomheder, Design Danmark, samt Creative Circle – den største årlige reklame-, design- og digital-pris i Danmark.

David Ramskov er bestemt heller ikke en vårhare i denne forbindelse, da han tilfører mere end ti års brancheerfaring inden for digitalt design. Han bliver adm. direktør.

Teamets øvrige medlemmer er Thomas Kjær, kreativ direktør, Tim Larcombe, strategidirektør og Tobias Wandrup, chef for industrielt design.

»Vi er henrykte over at gå sammen med Jonathan og hans team, da vi altid har beundret den særegne og dristige tilgang, som Pearlfisher har til deres ekstraordinære bredde af kunder. Nu kan vi sammen arbejde på at bringe dette tilbud til Skandinavien og skabe banebrydende design for Nordens mest efterspurgte brands,« siger Jesper von Wieding.