Pressenævn revser Se og Hør for kokainsag

Se og Hør havde ikke faktuelt belæg for at give indtryk af, at de dansende kendisser i Vild med Dans peppede quicksteppen op med hvide baner på toilettet.

Foto: Allan Lundgren
Det konkluderer pressenævnet, der udtaler kritik af Se og Hør.

”Kokainen flyder” var overskriften på Se og Hør 20. september. Her havde det kulørte blads journalist fundet spor af kokain på de toiletter, der hører til studiet, hvor Vild med Dans er optaget. Et studie, der anvendes til mange forskellige optagelser og ifølge Pressenævnet havde Se og Hør ikke belæg for at indikere, at det var deltagerne i det populære tv-program, der havde gjort brug af det ulovlige stof.

"SE og HØR har tilsidesat god presseskik ved at give indtryk af, at der var dokumentation for, at personer med tilknytning til "Vild med dans" havde indtaget kokain. Pressenævnet udtaler derfor kritik af SE og HØR,” hedder det i afgørelsen, som Se og Hør nu skal bringe.