Populær smykkedesigner har brudt loven flere gange: »Det synes jeg er problematisk«

Efter at have erkendt kopiering af andre smykkedesignere og vildledning af kunder gennem annoncer på Facebook kritiseres smykkevirksomheden Camilla Krøyer Jewellery nu for gentagne gange at have brudt loven i en ny række opslag på sociale medier, som Berlingske har gennemgået.

I sidste uge gav Forbrugerombudsmanden smykkevirksomheden Camilla Krøyer Jewellery en løftet pegefinger. Nu er virksomheden igen på kant med loven.  Søren Lorenzen (arkivfoto)

I denne uge er det black friday. Et amerikansk fænomen, der i de seneste år også har taget Danmark med storm, og som massevis af danske virksomheder bruger til at sætte gode tilbud og præmier på højkant.

En af dem er smykkevirksomheden Camilla Krøyer Jewellery, der markerer mærkedagen med en række opslag på sociale medier, hvor de opfordrer folk til at tagge venner og bekendte i virksomhedens konkurrencer.