Pop FM er kommet godt fra start

Den nye radiokanal, som Berlingske og SBS driver i fællesskab, fik i kanalens første uge en lytterandel på 4,3 procent.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Den nye radiokanal, Pop FM, havde i sin første uge det højeste antal lytterminutter af alle kommercielle radiostationer. Alene i den første uge har 333.000 lyttere været inde på kanalen, der gik i luften den 20. september.

"Det er rigtig flot, at kanalen er kommet så godt fra start. Det tyder på, at der er plads til et format med den musik- og nyhedsprofil, som Pop FM står for og der er et behov for kanalen i markedet. Jeg tror også, at succesen kan tilskrives, at vores utrolig vigtige værter har ramt den helt rigtige stemning fra start,” siger Lisbeth Knudsen, koncernchef i Berlingske Media.

Pop FM er ejet af Berlingske Media og SBS Radio. Musikprofilen på Pop FM er en blanding af musik fra 60,erne, 70’erne, 80’erne og 90’erne.

Pop FM havde i sin første uge en kommerciel lytterandel på 4,3 procent.