Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Men nu kan ølgiganten måske alligevel lokke gæsterne tilbage til baren. Det hemmelige våben er, at Carlsbergs samarbejde med County Estate skal servere mad på de britiske pubber. Det skriver Jyllands-Posten.
De seks planlagte retter bliver tilbudt til såkaldte ”wet-led pubs,” pubber der kun serverer snacks ved siden af de våde varer.
»Kroværterne har i øjeblikket behov for al den støtte, den kan få. Og den lille menu er en nem måde at komme ind på markedet på. Det skulle gerne få kunderne til at bruge flere penge og tilbringe mere tid på pubben,« siger Fanny Rogers fra County Estate, der står for det praktiske bag driften af pubber for fjorten ejerkæder.
Sponsorering af konceptet sker med Carlsbergs logo på menukort og skilte. Menuerne er britiske klassikere på fastfood-markedet såsom pølsehorn, kylling masala og forskellige tærter.
»Vi forsøger hele tiden at finde nye måder at hjælpe vores kunder i restaurationssektoren på,« siger Davis Scott, der er chef for kundemarketing inden for ontrade-området hos Carlsberg UK.