Pizzaer solgte ikke mange SAS-billetter

Flyselskabet SAS tager utraditionelle metoder i brug for at kapre kunder. Men en pizzakampagne i Norge solgte ikke mange billetter.

Foto: Bax Lindhardt
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Norske forbrugere har siden januar kunne veksle en kupon fra en pizzaæske til rabat på en flybillet fra SAS. Men kuponerne er ikke ligefrem blevet revet væk, skriver den norske avis Dagens Næringsliv.

Rabatkuponerne havde en samlet værdi af en halv milliard norske kroner, men pizzaspiserne indløste kun kuponer for 4,2 millioner kroner.

Læs også: SAS bruger kæmpe fly i Europa

Pizzaproducenten Stabburet og flyselskabet SAS gik sammen om reklamekampagnen fra 1. januar til 1. august i år.

Fem millioner Grandiosa-æsker blev udstyret med kuponen, som gav hundrede norske kroner i rabat ved køb af en flybillet hos SAS. Desuden lokkede kampagnen med rejsepræmier for én million norske kroner.

37.000 forbrugere meldte sig til konkurrencen om 50 præmier. Kun 33 præmier blev delt ud.

Læs også: Norwegian: SAS vildleder markedet

42.000 rabatkuponer blev indløst, og det var omtrent, hvad man kunne forvente, siger markedsdirektør Camilla Forberg i SAS til den norske avis.

- Vi er vel ikke skuffede, men vi havde forventet, at alle præmierne blev delt ud, siger Camilla Forberg.

Ifølge SAS' danske pressemand, Mikkel Thrane, er der ikke udsigt til, at danske forbrugere kan samle kuponer fra pizzaæsker eller andet og få rabat på flybilletter.

- Der er ikke planer om sådanne initiativer i Danmark, siger Mikkel Thrane.