Pigerne sikrer fremgang for amerikansk Lego-konkurrent

Særligt salget af legetøj målrettet piger var med til at øge omsætningen for legetøjsproducenten Hasbro.

ARKIVFOTO Fold sammen
Læs mere
Foto: David Becker

Lego-konkurrenten Hasbro har på det seneste haft held med at ramme små pigers smag med de produkter, man har sendt på markedet.

Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal, hvor Hasbro omsatte for 1,68 milliarder dollar.

Det svarer til en vækst på 14 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Det er særligt legetøj i Hasbros pigekategori, der er ansvarlig for fremgangen.

Tøjet fra Disneys Frost-film og prinsesseunivers har solgt rigtigt godt, nøjagtigt som den filmaktuelle Trolls-serie har medvirket til en omsætningsfremgang på 57 procent.

For drengenes vedkommende har Transformers-legetøjet, Nerf-skumpistolerne og det nye Yo-Kai Watch været blandt sællerterne i kategorien, som dog kun opnåede en beskeden fremgang på to procent.

Nettoindtjeningen steg med hele 24 procent til 258 millioner dollar, og det kommer aktionærerne til gode,

Alt i alt er 112 millioner dollar sendt tilbage til aktionærerne i kvartalet - enten i form af udbytte eller aktietilbagekøb.