Philips skruer op for TV-sortimentet

To nye OLED-TV med lys på fire sider og det første fra Philips i mindre størrelse er en del af efterårets sortiment.

TP Visions europadirektør, Kostas Vouzas, præsenterer det nye OLED+935-TV, som har Philips' særlige lysteknologi, Ambilight, på alle fire sider og højttaleren som en del af fjernsynets fod. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Philips skruer op for rækken af fladskærmsfjernsyn med de glasklare OLED-skærme i efterårets sortiment.

To udgaver af det nye top-TV, OLED+935, kommer på markedet i løbet af september i udgaver på 55 og 65 tommer, som er de mest sælgende størrelser i øjeblikket. De efterfølges til oktober af en model i 48 tommer – den første fra Philips i denne størrelse. Priserne vil ligge fra 18.000 til 27.000 kroner.

Lys på alle fire sider

Det er TP Vision, der står bag Philips-TV, som er kendt for sin Ambilight-teknologi, hvor lyset på tre eller – på OLED+935 – fire sider af skærmen indstiller sig i farver efter, hvad der er på billedet på skærmen lige nu. De nye top-TV, der bruger Google-softwaren Android TV i version 9 som styresystem, så man kan hente apps og spil til fjernsynet via internetforbindelsen, er blevet opgraderet med Philips egen billedberegningsprocessor, P5, ligesom samarbejdet med lydproducenten Bowers & Wilkins fortsætter i højttalerdelen af de nye fjernsyn, der fungerer som TVets fod. Der er Dolby Atmos i højttalerne, så man også får et lydbillede ovenfra.

OLED+935-skærmene har ultra HD-opløsning og bruger farveforbedringsteknologien HDR.

Både Googles talegenkendelsessoftware Assistent og Amazons tilsvarende Alexa (som ikke kan dansk) er indbygget, så man kan give talekommandoer, når man bruger smart-TV-funktionerne på fjernsynet.

Også fokus på lyd

TP Vision har europæisk hovedsæde i Amsterdam, og ifølge europadirektør Kostas Vouzas voksede Philips' markedsandel på TV i Europa i 2019 med otte procent. I det dyrere prisleje voksede Philips-TV-salget med 50 procent.

Normalt vil efterårets præsentationer ske på Europas største forbrugerelektronikmesse, IFA, i Berlin i Tyskland, men coronakrisen har betydet, at årets fysiske messe er blevet stærkt begrænset. I stedet lancerer en række af de store elektronikproducenter i løbet af de kommende 14 dage deres efterårs- og vinternyheder på egne digitale arrangementer.

Philips udvider også sin Fidelio-serie med et nyt sæt Fidelio L3-hovedtelefoner med aktiv støjreduktion og fire indbyggede mikrofoner plus afspilning af højkvalitetslyd i Hi-Res med et kabel samt to lydbarer, B95 og B97, så man kan få bedre og større lyd fra sit fjernsyn.

Endelig kommer der i oktober to sæt trådløse ørepropper, T8505 og T5505, ligeledes med aktiv støjreduktion.