Philadelphia, Washington, D.C. og San Francisco.
I de tre amerikanske storbyer vil det fremover blive muligt at downloade den danske madspildsapp Too Good To Go. Det meddeler selskabet i en pressemeddelelse torsdag morgen.
Too Good To Go blev lanceret i USA tilbage i september 2020 i byerne New York, Boston og Jersey City, og siden har amerikanerne fået smag på madspildskonceptet. Målet er nu at have to millioner brugere og 8.000 partnere i USA inden årets udgang.
»Vi har haft stor succes med vores lanceringer i New York City, Boston og Jersey City, og derfor bevæger vi os nu videre til flere amerikanske storbyer. Vi arbejder hårdt på at gøre det nemt for alle at bidrage til det globale mål om at mindske madspild og bekæmpe klimaforandringer – og vi har på fem år fået 32 millioner brugere og over 50.000 forretninger med på vores mission. Derfor tør vi godt sætte ambitiøse mål for vores aktiviteter i USA,« siger Mette Lykke, topchef for Too Good To Go, i en pressemeddelelse.
Problemet med madspild er globalt, og Too Good To Go oplyser, at omkring 30 procent af den mad, der produceres, går til spilde på verdensplan. Men i USA er problemet endnu større, hvor hele 40 procent går til spilde.
Too Good To Go blev lanceret tilbage i 2016 og har skabt en app, hvor man kan købe poser eller bokse med overskudsmad fra eksempelvis bagerier, supermarkeder og restauranter.
I spidsen for virksomheden står Mette Lykke, en af Danmarks førende iværksættere. Før Too Good To Go var hun med til at stifte løbeappen Endomondo, som siden blev solgt for et trecifret millionbeløb til det amerikanske selskab Under Armour.