PFA går på togt: Vil nappe storkunder fra konkurrenterne

I løbet af de kommende 18 måneder vil pensionsselskabet PFA opruste til kamp mod rivalerne om tre af Danmarks største virksomheder.

Sune Schackenfeldt, salgsdirektør i PFA. Fold sammen
Læs mere

I PFA's hovedkvarter i København har ledelsen indrettet såkaldte war rooms, hvorfra medarbejderne skal lægge strategien for hvordan pensionsselskabet skal kapre nye store kunder.

Det skriver dagbladet Børsen.

»Der er tre kunder, som vi vil vinde de kommende 18 måneder. Det er nogle af de største virksomheder i Danmark, som alle danskere kender navnet på, og som har de rigtige værdier. Kunder som passer rigtig godt ind hos PFA«, siger Sune Shackenfeldt, der er direktør for salg i PFA, til dagbladet Børsen.

Sune Shackenfeldt vil ikke røbe navnene på de virksomheder, som pensionsgiganten har i sigte. Dog forklarer han Børsen, at PFA vil tage et war room, der fysisk fungerer som et showroom for kundens produkter, og separere det fra den traditionelle organisation.

Denne metode benyttede PFA også i sin seneste storkundeoffensiv i 2011. Dengang lykkedes det pensionsleverandøren at kapre syv storkunder, blandt andet Danfoss, Dong og Haldor Topsøe.