Pepsi og Bob samler amerikanerne

Hvad har musikikonet Bob Dylan og et kæmpe køleskab fuld af bajere tilfælles? Begge indgår i to af tidens bedste reklamefilm. Se dem her.

Foto: Jan Persson
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det mener i hvert fald adm. direktør for reklamebureauet Sunrise, Michael Sølling.

Business.dk sætter i den kommende tid fokus på den gode reklamefilm ved at lade en række reklamechefer vælge en eller to internationale reklamefilm, som de af den ene eller anden grund vil fremhæve.



”Den nye Pepsi Refresh udtrykker en af reklamefilmens store kvaliteter: at fange et øjeblik i tiden. Et land i krise har brug for en historie at samles om, en fælles arv man kan hylde. Pepsi filmen er et übereksempel i den forbindelse, en feel-god film på niveau med dem Pepsi lavede tilbage i slut 70'erne og start 80'erne,” siger Michael Sølling.

”At den måske også rammer en anden trend i tiden nemlig at musikere i takt med at cd-salget falder må finde indtægterne i soundtrack og reklamer er heller ikke uinteressant. Gamle Dylan mangler næppe penge, men det er påfaldende at se han pludselig endorser så forskellige ting som Victoria's Secret, Cadillac og nu Pepsi,” siger han.



”Heineken filmen bekræfter den klassiske reklamefilm fortsat lever fint og virker. Når bare den gode ide og produktionens kvalitet understøtter hinanden,” siger Michael Sølling


Læs også:

Her er Danmarks bedste reklamekampagne

Selv nøgenhed trækker ikke annoncer til

Hollywood trodser finanskrisen