Patienter ville vælge Coloplast

For fjerde år i træk har den danske medicovirksomhed Coloplast det bedste omdømme blandt patienter, viser en ny undersøgelse.

Foto: ERIK REFNER. Lars Rasmussen, administrerende direktør i Coloplast, kan for fjerde år i træk kalde sig for verdens mest vellidte medico-producent, hvis man spørger patienterne.
Læs mere
Fold sammen

Hvis du døjer med nyresten, tarmproblemer eller skal have en stomipose, så kan du være glad, hvis der står Coloplast på det produkt, lægen trækker op af tasken.

Den danske medico-virksomhed har nemlig det bedste omdømme blandt patienter fra et bredt udsnit af kloden. Det viser en ny undersøgelse fra den uafhængige engelske forskningsorganisation PatientView.

Helt konkret har englænderne spurgt 463 patientorganisationer i 58 lande om deres syn på 28 medicovirksomheder, og her kommer Coloplast altså ind på førstepladsen foran konkurrenter som Roche og Medtronic. Det er fjerde år i træk, at Coloplast høster anerkendelsen fra patientorganisationerne:

»Vi er både stolte og glade over for fjerde år i træk at få denne anerkendelse fra brugere af vores produkter,« siger Executive Vice President og koncerndirektør for Coloplasts kroniske forretning, Kristian Villumsen:

»Coloplast har historisk set altid haft fokus på vores brugere - og det er meget tilfredsstillende at få bekræftet, at vores indsats på dette område bliver bemærket.«

Coloplast har på linje med en række konkurrenter været mål for en række søgsmål, efter at kvinder har haft problemer med de såkaldte underlivsnet, som blandt andre Coloplast producerer. Selskaber har hensat en milliard kroner til sagerne i USA, men det lader altså ikke til at have gjort skade på danskernes omdømme blandt patientorganisationerne.