Papir skal lære danskerne e-handel

Som noget nyt vil internetbutikker forsøge at fange kunder ved hjælp af trykte reklamer.

Et katalog er på vej ud til mere end 600.000 danskeres postkasser og har navnet eKataloget. Det ligner et traditionelt kuponhæfte, men indeholder udelukkende omtale af online butikker og artikler om internethandel.

Baggrunden er, at mange danskere stadig ikke benytter onlinehandel i Danmark.

” Vi ved, at en stor del af danskerne aldrig handler på nettet, og mange er usikre på at søge en bestemt butik – men alle kan indtaste en web-adresse,” siger ansvarshavende udgiver, Sanne Engelund fra introplus ApS.

Derfor indeholder kataloget artikler og vejledninger, der skal guide danskerne gennem trinene i elektronisk handel.

Alle butikker, der omtales eller annoncerer i kataloget, er godkendt af eKataloget. Det betyder, at alle butikkerne har været gennem en godkendelse hos PBS, og eKataloget står inde for, at de basale sikkerhedskrav, man som forbruger bør stille til en online butik, er i orden.