Pandora-topchef vil fortsætte udvikling til fuldt brand

Der er fortsat gang i at udvikle smykkeselskabet Pandora fra at være ét selskab kendt for sine armbånd med charms til også at sælge andre prydgenstande som ringe og halskæder til kunderne.

Arkivfoto. Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe

- Vi er glade for, at kvartalet viser, at fortsat er i fuld gang med at udvikle os til et fuldt brand. 25 pct. af omsætningen kommer nu fra andet end armbånd og charms, siger Anders Colding Friis, der er administrerende direktør i Pandora.

Salget af charms, der er vedhæng til armbånd, steg med 2 pct. i første kvartal 2017 til 2976 mio. kr. i forhold til månederne i 2016, men salget af armbånd faldt med 6 pct. i danske kr. til 873 mio. kr., viser selskabets regnskab for første kvartal 2017.

- At salget af armbånd faldt skyldes, at vi kom med blandt andet en ny lås i første kvartal sidste år, som solgte godt, og hvor omsætningen steg med 70 pct., siger direktøren.

- Vi har fortsat fokus på at sikre vores basisforretning - og så bygger vi ovenpå den med nye kategorier, siger Anders Colding Friis.

Og netop de nyere smykketyper som øreringe, halskæder og vedhæng samt ringe er vokset med henholdsvis 57 pct. til 285 mio. kr., 56 pct. til 272 mio. kr. og 42 pct. til 753 mio. kr. Samlet udgør disse nu 25 pct. af omsætningen.

/ritzau/FINANS