Pandora topchef på vækstjagt uden prisrabatter

Pandoras topchef, Anders Colding Friis, går i rette med kritiske analytikere.

Smykkegiganten vil ikke give store rabatter i jagten på større omsætning. Arkivfoto. Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe

Smykkegiganten vil ikke give store rabatter i jagten på større omsætning.

Det skriver Børsen.

Topchefen afviser, at virksomheden tog ekstraordinære initiativer i slutningen af tredje kvartal, der skulle sikre, at ledelsen ikke tabte ansigt i forhold til at komme i mål.

»Det har ikke noget på sig (at give særlige rabatter til franchisetagerne, red). Vi giver nogle forlængede betalingsbetingelser i Italien op til jul, men sådan har det altid været,« siger Anders Colding Friis til Børsen.

Flere analytikere, der følger Pandora, er bekymret for, at smykkegiganten skulle have tilbudt franchisetagerne store rabatter i udgangen af tredje kvartal. Med det formål at klemme ekstra omsætningskroner ud af et dårligt tredje kvartal for koncernen.

En anden bekymring hos analytikerne er Pandoras stigende brug af promotion days, hvor franchisebutikkerne sælger koncernens smykker med rabat.

Anders Colding Friis kan ikke genkende det billede, som analytikerne ridser op. Topchefen afviser, at antallet af promotion days har været stigende i år. Derudover afviser han også, at koncernen har givet ekstraordinære rabatter til dets franchisetagere, skriver avisen.