Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
René Sindlev, der skabte en formue ved børsnoteringen af smykkekoncernen Pandora, har vilde planer med sin kun to år gamle amerikanske cafékæde, Dr. Smood.
I december åbnede han de to første caféer i Miami, Florida, men inden året er omme, er der kommet yderligere tre led til i kæden i Florida og fire i New York - blandt andet i Claus Meyers madhal i Grand Central Station. Og efter planen er det meningen at rulle kæden ud i op til 19 andre lande og sætte foretagendet på børsen i New York i 2020, skriver dagbladet Børsen.
»Hvis alt holder stik, så er der vel udsigt til en værdi på 8-10 milliarder kr.,« siger han til avisen.
Dr Smood, der med sin sunde, økologiske og næringsrige mad henvender sig til det smarte og sundhedsbevidste kundesegment, har ifølge René Sindlev allerede fra begyndelsen været genstand fra andre investorers interesse. Heriblandt Goldman Sachs.
René Sindlev regner med den ekspansive cafékæde i 2017 vil tjene 66 mio. kr. på bundlinjen, og at den året efter vil vokse til 212 mio.