Pandora mærker krisen i Rusland

Pandora vokser i Rusland, men kan godt mærke at de russiske forbrugere er blevet mere forsigtige, lyder det fra Pandora-boss Allan Leighton

Pandora mærker, at forbrugerne i Rusland er blevet mere forsigtige, siger selskabets topchef, Allan Leighton. Fold sammen
Læs mere
Foto: Nikolai Linares
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Trods stigende usikkerhed i Rusland som følge af Ukraine-krisen fortsætter Pandora ufortrødent sin satsning på det store land. Smykkevirksomheden har netop åbnet sin 140. konceptbutik i landet og flere er på vej.

Det oplyste topchef Allan Leighton på telekonferencen til analytikere og investorer, som blev afviklet tirsdag formiddag.



Men selskabet kan godt mærke, at den ellers forbrugsivrige russiske forbruger er blevet mere forsigtig i de senere måneder som følge af den tiltagende usikkerhed, der er om den russiske økonomi.

»Vi kan godt se, at den russiske forbruger er blevet mere forsigtig. Men vi mener, at vi følger den rette strategi,« sagde Allan Leighton.

Trods krisen mener topchefen, at der er mere vækst i vente for Pandora i Rusland.

»Vi har lige åbnet vores koncept-butik nummer 140. Vi er tilfredse med udviklingen og vi tager løbende markedsandele i Rusland,« sagde Allan Leighton.