Pandora indtager smykkescenen i Asiens Disneyland

Smykkekoncernen Pandora udvider sit strategiske samarbejde med Walt Disney, så det danske selskab fra næste måned kan lancere sin Disney-kollektion i 13 forskellige markeder i Asien og Stillehavsområdet.

Foto: Christian Liliendahl. Det danske smykkeselskab Pandora udvider sit samarbejde med Disney, så selskabet allerede fra næste måned kan lancere sin Disney-kollektion i 13 markeder i Asien og Stillehavsområdet.
Læs mere
Fold sammen

Pandora rykker endnu tættere på en af verdens største mediekoncerner. Det danske smykkeselskab meddeler mandag morgen, at det udvider sin strategiske alliance med Walt Disney. For Pandora betyder den udvidede aftale, at selskabet allerede fra næste måned kan lancere sin Disney-kollektion i 13 markeder i Asien og Stillehavsområdet i fremtrædende lande som Australien, Japan og Kina.

For Pandora indebærer aftalen desuden, at det danske selskab fremover får status som det officielle Charms-armbånd i både Hong Kong Disneyland Resort og det kommende Shanghai Disney Resort.

For godt et år siden indgik Pandora og Disney en alliance med det formål at designe en Disney-inspireret Pandora-kollektion til butikker i USA, Canada, Mexico og Centralamerika.

Hos Pandora er topchef Anders Colding Friis overbevist om, at de asiatiske forbrugere vil tage godt imod det danske selskabs Disney-smykker.

»Modtagelsen af vores Pandora Disney-kollektion i Nordamerika har været fantastisk og efter samtaler med Disney, har vi besluttet at udvide samarbejdet til at inkludere Asien og Stillehavsområdet. Vi mener, at kollektionen vil passe godt til forbrugeren i Asien og Australien og ser frem til at tilbyde vores Disney-inspirerede produkter til vores kunder i denne region,« siger Anders Colding Friis i en meddelelse.

Pandora oplyser i selskabsmeddelelsen, at den udvidede aftale med Disney ikke får nogen indflydelse på selskabets forventninger til årets finansielle resultater.