Pandora går online på verdens største smykkemarked

Den danske smykkeproducent Pandora indleder et samarbejde med Kinas svar på Amazon.

(Foto: Christian Liliendahl/Scanpix 2016) Fold sammen
Læs mere
Foto: Christian Liliendahl

Fremover vil Pandoras smykker være at finde på  Alibaba Groups e-handelsplatform Tmall.com. Tmall er en af verdens største platforme for onlinehandel, og det er første gang, at de kinesiske forbrugere får adgang til Pandoras produkter online. Det skriver Pandora i en meddelelse onsdag.

Dermed får den danske smykkeproducent adgang til lukrativt vækstmarked. Internethandlen er stærkt stigende i Kina, og i 2015 udgjorde markedet svimlende 1.785 milliarder kroner - det er en stigning på 53 procent i forhold til 2014. Selve smykkemarkedet i Kina er også voksende, og væksten forventes at fortsætte med seks procent om året frem mod 2021 ifølge Euromonitor

»Lanceringen af PANDORA på Tmall.com er endnu et vigtigt skridt i forhold til etableringen af Pandoras brand hos den kinesiske forbruger. Tmall.com er førende indenfor kinesisk internethandel og er den rigtige samarbejdspartner for Pandora når det kommer til at få bedst mulig adgang til den kinesiske forbruger,« siger Kenneth Madsen, der er president for Pandora Asia Pacific.

Pandora omsatte i 2015 for 15,7 milliarder kroner.