Pandora: Disney-produkter har bred appel i Asien

Pandora vurderer, at selskabets Disney-kollektion vil blive modtaget positivt hos de asiatiske forbrugere, da brandet står stærkt i regionen og ikke kun appellerer til børn og unge.

Foto: Nils Meilvang. Lanceringen i Asien- og Stillehavsområdet får ikke Pandora til at justere forventningerne til årets resultater. Smykkekoncernen udtrykker dog en forventning om, at der vil være et stort salgspotentiale i regionen.
Læs mere
Fold sammen

Sådan lyder det fra smykkekoncernen, efter at det mandag har udvidet sit samarbejde med Disney, så det fra næste måned også bliver muligt at købe Pandora-producerede Disney-smykker i 13 lande i Asien- og Stillehavsområdet.

- Vi lancerede det i USA sidste år, hvor det blev rigtig godt modtaget. Og når vi ser på de forbrugsmønstre, der er Asien, så har vi vurderet, at der er et potentiale, siger Kristian Lysgaard, kommunikationschef i Pandora.

- Hvor vi i Danmark mest kender det som et børne- og ungdomsbrand, så har det en bredere appel i Asien, som går helt op til 30-40-årsalderen, så på den måde adskiller verdensdelene sig lidt, siger han til Ritzau Finans.

Lanceringen i Asien- og Stillehavsområdet får ikke Pandora til at justere forventningerne til årets resultater. Smykkekoncernen udtrykker dog en forventning om, at der vil være et stort salgspotentiale i regionen.

- Det blev modtaget godt i USA, og nu har vi så en tilsvarende forventning om, at det også vil blive modtaget godt i Asien og Australien, siger Kristian Lysgaard.

Ud over at sælge Disney-smykkerne i USA, bliver de også solgt i en række lande i Latinamerika og Canada. Og med udvidelsen af aftalen med Disney kunne næste punkt på dagsordenen være Europa, men det har den smykkegigant ingen konkrete planer for.

- Vi har fokus på at lancere i Asien og Australien, men derudover har vi ikke nogen planer med at udvide, siger Kristian Lysgaard.

Investorerne på aktiemarkedet virker også til at være positive omkring udvidelsen af Disney-alliancen. Pandora-aktien stiger mandag 2,4 pct. til 812 kr.