Overlever Oddset-blondinen?

Selvom Danske Spil har valgt at opsige samarbejdet med reklamebureauet BBDO, får universet med Oddset-pigen ikke dødsstødet, lyder det fra Danske Spils marketingchef Søren Nielsen. Se de bedste klip med blondinen.

Janni Christensen også kendt som oddset-Janni. Fold sammen
Læs mere
Foto: Nils Meilvang

Der er seriøst gennemtræk på bureau-fronten hos Danske Spil i øjeblikket.

I juni afgjorde spil-giganten således efter et EU-udbud, hvor Geelmuyden.Kiese, BBDO, Umwelt, Kunde & Co og Mensch, deltog, at sidstnævnte fremover skal stå for selskabets kommunikation på corporate brand-området. Det skriver markedsforing.dk.

Og tidligere i denne måned offentliggjorde Danske Spil, at man - også efter et EU-udbud - havde valgt Hjaltelin Stahl som nyt bureau på talspils-kategorien, der omfatter Lotto, OnsdagsLotto og EuroJackpot.

I udbuddet om det budget deltog Zupa Recommended, Bates, DDB, Umwelt og altså Hjaltelin Stahl.

Og nu skal der også nyt bureau på Oddset, Poker og Casino, efter at samarbejdet med BBDO er opsagt, men her er der af juridiske grunde ikke behov for EU-udbud, så spilgiganten kan i princippet gå ud i byen og vælge et bureau efter eget ønske.

- Vi er i dialog med nogen allerede nu, men om der bliver tale om en decideret bureaukonkurrence, er ikke afgjort. Der bliver taget en beslutning inden for de kommende tre uger, da samarbejdet med BBDO stopper 1. august, siger marketingchef Søren Nielsen fra Danske Spil.

Samarbejdet med BBDO har 13 år på bagen, og ikke mindst Oddset-universet har gennem årene været yderst populært og effektivt. Hvorfor vil I stoppe med det?

- Jamen, det vil vi heller ikke. Oddset-pigen, eller universet med ”der er så meget kvinder ikke forstår”, kommer til at fortsætte, med mindre der da sker noget helt revolutionerende. Men når vi har valgt at stoppe samarbejdet med BBDO, skyldes det blandt andet, at en del af de personer på bureauet, som har haft dyb indsigt i vores arbejde gennem tiden, ikke længere er på bureauet. Og kombineret med, at 13 år er lang tid, så syntes vi - selv om vi har været meget glade for samarbejdet med BBDO - at tiden var inde til at få nye øjne på Oddset, Casino og Poker.

Danske Spil ejer rettighederne til det populære Oddset reklameunivers, så der er ikke noget i vejen for, at man kan lade det fortsætte i samarbejde med et andet bureau.

Og nyd så lige en perlerække af ”Der er så meget kvinder ikke forstår”-film her.